Історія України. Всесвітня історія

Урок 1. Воєнна експансія Риму.

· Опрацювати параграф 46.

· У зошит виписуємо хронологію подій ( дата, подія, результат), вчимо їх.

· Виписати і вивчити нові терміни.

· Письмово відповідаємо на запитання 3 до параграфа 46

Переглядаємо відео wym-1584724280107

Урок 2. Диктатура Юлія Цезаря.

Опрацювати параграф 47.

Виписати основні дати та вивчити термінологію.

Переглянути відео wym-1584724610232

Урок 3. Утворення Римської імперії. Октавіан Август.

Опрацювати параграф 48.

Виписати основні дати та вивчити термінологію.

Переглянути відео wym-1584724795054

Урок 4. Практична робота. Римське право.

Опрацювати параграф 49. Дати відповіді на запитання у підручнику із записом у зошит.

Виписати основні дати та вивчити термінологію.

Перша іноземна мова (англійська)

Урок 1. Sport and Health

Пропоную переглянути відео wym-1584726059614

Урок 2. Sport and Health. Collocations - do, go and be. Collocations - sport and health

Пропоную переглянути відео wym-1584981415757

Урок 3. Sport and Health. Past Simple: affirmatives

wym-1584981512424

Друга іноземна мова (німецька)

Урок 1. Nachbarländer Deutschlands ( Сусіди Німеччини)

Welche europäische Länder kennst du? ( Пригадай європейські країни на нім.мові)

Вивчити нові слова:

die Nachbarländer – сусідні країни

grenzen an – межувати (мати кордони)

im Norden – на півночі

im Süden – на півдні

im Osten – на сході

im Westen – на заході

nördlich – північний

südlich – південний

östlich – східний

westlich – західний

die Nordsee – Північне море

die Ostsee – Прибалтійське море

Розглянути карту Німеччини (ст. 167 підручника). Доповнити речення, з якими країнами межує Німеччина на півночі/ на півдні/ на заході/ на сході (впр.3,ст.167)

Для закріплення виконати впр. 5,ст.168

Біологія

Урок 1. Різноманітність водоростей. Лабораторне дослідження: Будова зелених нитчастих водоростей.

Світ рослин відзначається великою різноманітністю. Є одноклітинні, колоніальні, багатоклітинні, що складаються з великою кількістю клітин. Ми розглянемо та познайомимося з найпростішими представниками зеленого світу - водоростями - однією з найдавніших груп рослин на Землі.

"Життя у вологих тропіках стало серйозною проблемохю для двох полярних ведмедів, які живуть у Сінгапурському зоопарку, - вони позеленіли. Звичайно, біло-жовті шуби ведмедиці Шеби та її сина Інукі позеленіли від того, що на шерсті почали активно цвісти водорості. "Нешкідливі водорості й зелений наліт - наслідок жаркого й вологого клімату Сінгапуру", - пояснює доглядач зоопарку містер Тан". (Газета "Новачок")

План

1. Поняття вищих та нижчих рослин

2. Загальна характеристика водоростей

3. Одноклітинні зелені водорості та багатоклітинні зелені водорості

5. Ознаки бурих, діатомових та червоних водоростей

2) Виконання лабораторного дослідження

Узагальнення і систематизація знань

  1. Біологічний диктант (Усно)

Хламідомонада крізь оболонку поглинає… . На світлі хлоропласт чашоподібної форми в процесі … утворюється… і виділяється… . Під час дихання хламідомонада поглинає … і виділяє… . Рухається хламідомонада за допомогою … у напрямку світла, на яке орієнтується за допомогою… . На передньому кінці клітини є … , які регулюють концентрацію розчину в клітині.

  1. Заповнити перфокартку, поставивши знак "+", де потрібно.

№ запитання

Хлорела

Хламідомонада

Спірогіра

  1. Одноклітинні водорості.
  2. Живляться за рахунок процесу фотосинтезу.
  3. Дихають киснем, розчиненим у воді.
  4. Її хлоропласт у вигляді чаші, вона має джгутики.
  5. Ці водорості вчені використовують у космічних дослідженнях.
  6. Мають нитчасту багатоклітинну будову.
  7. При розмноженні утворюють зооспори.
  8. Мають стрічкоподібний хлоропласт.
  9. Утворюються під час живлення кисень.
  10. Мають зірчасте ядро, утворюють у ставках баговиння.

Домашнє завдання. 41 параграф підручника.

Урок 2. Мохи Лабораторне дослідження: будова моху.

В давнину існувала така легенда. Високо в горах заховано багато скарбів. Кожен скарб охороняє гном із лампою-світлячком. Хто в глибоку ніч помітить світло на схилах скель, той зможе віднайти скарб. Але це, діти, тільки красива легенда. Насправді світіння на скелях можуть спричинити окремі мохи, котрі оселяються на скелях, а їхні довгі нитки, що утворюються із пророслих спор, здатні світитися, так вони створюють умови для фотосинтезу. Ми з вами дізнаємося про мохи набагато більше.

Блок 1. Загальна характеристика та різноманітність мохів.

Опрацювання зображень різних видів мохів.

Складання схеми «Таломні та листкостеблові мохи».

Самостійна робота учнів з текстом підручника про загальні ознаки мохоподібних, складання опорного конспекту.

Блок 2. Будова мохів.

Лабораторне дослідження

Мал.169 ст.157Замалюйте рослину моху зозулиного льону та позначте її органи:

*Чи на всіх рослинах моху є спорофіт? _______ Чому?______________

Зозулин льон відносять до __________ рослин, тому що має органи: ________

Гаметофіт (статеве покоління) має _______________ будову і є переважаючим. Спорофіт (нестатеве покоління ) росте на _________________ і живиться за його рахунок. Спорофіт має таку будову ___________________

Письмово у зошити.

Блок 3. Роль мохів в екосистемах та значення в житті людини.

Самостійна робота з текстом підручника про різноманітність мохів. Учні шукають відповідь на запитання: «Чи з усіх видів мохів утворюється торф? Якщо ні, то з яких саме мохів утворюється ця корисна копалина?» Демонстрація схеми «Утворення торфу» та колекції «Торф».

Складання таблиці «Роль мохів в екосистемах та значення в житті людини».

Табл. Роль мохів в екосистемах та значення в житті людини

Роль мохів в екосистемах

Значення мохів в житті людини

Домашнє завдання: опрацювати параграф 42 підручника

Урок 3 Плауни

Загальна характеристика відділу Плауноподібні
Це типові листостеблові рослини, які мають корінь. Листки дуже дрібні, щільно розміщені на стеблі спірально. Сучасні плауноподібні налічують близько 1200 видів. Зростають на вологих місцях переважно в теплих регіонах планети. Найбільшого розвитку вони досягли в кам’яновугільному періоді палеозойської ери. Тоді це були гігантські дерева. Сучасні ж плауноподібні — переважно трав’янисті, з прямостоячим або лежачим стеблом. /Files/images/0_karantin/плауни.png

Замалювати в зошит і зробити відповідні позначення.

Виписати різноманітність плауноподібних в зошит.

Значення плауноподібних у природі та в житті людини.

Домашнє завдання параграф 43 ст. 159-160.

Українська література

Урок 47. Всеволод Нестайко-визнаний у світі український дитячий письменник.«Тореадори з Васюківки».Пригодницький захопливий сюжет,мрія і дійсність,смішне комічне,романтичне в його пригодницькій повісті для дітей.

Завдання для учнів:
*опрацювати біографію письменника
*прочитати с.142-151
* скласти 5 запитань до тексту
Додаткова інформація.
Історія написання твору «Тореадори з Васюківки».
Трилогія «Тореадори з Васюківки» створювалася в продовж 1963-1970 років.
Трилогія-це три твори,об’єднані пригодами одних героїв.Дана повість за жанром пригодницька,отже в ній ітиме мова про пригоди,які розповідатиме Павлусь Завгородній та Ява Рень.
.Ява-живий герой. Павлуша дуже схожий на автора,не має на географічній карті жодного села Васюківка,Гарбузяни.То власна географія Всеволода Зіновійовича.Вперше вся трилогія побачила світ однією книгою у 1972 році.

Інформатика

Урок 26. Програмне опрацювання події

1. Відкрийте середовище Scratch

2. Додайте відповідні об’єкти та фон до проекту:

/Files/images/0_karantin/1.png

3. Задача: створити гру на двох в якій один із користувачів буде керувати за допомогою стрілочок героєм, а інший за допомогою клавіш w,a,s,d - восьминогом. Задача аквалангіста спіймати восьминога, а задача восьминога досягти зеленого круга.

4. Обов’язковий скрипт для восьминога:/Files/images/0_karantin/2.png

5. Обов’язковий скрипт для аквалангіста:/Files/images/0_karantin/3.png

6. Результат зберегти у власну папку.

Урок 27. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі.

Сьогодні ми навчимось змінювати значення властивостей об’єкта у програмі.

Під час роботи як програм, так і ігор властивості об’єктів можуть змінюватись. Завдяки таким змінам можна власний проект вдосконалити та презентувати користувачу у більш зручному вигляді. Але спочатку дайте для себе відповіді на наступні питання.

· Повторення раніше вивченого матеріалу

1. Які програмні події існують в середовищі Scratch?

2. Які команди можна використовувати для опрацювання подій? Де вони знаходяться?

3. Чи можна в середовищі Scratch скласти декілька скриптів для одного об’єкта.

Змінювати значення властивостей можна двома шляхами. Перший – це самостійно відредагувати та змінити, а інший програмно під час виконання власне алгоритму.

Можемо змінити дані в блоці «Інформація»: назва, напрямок, стиль обертання, показ.

Також можна змінити візуальне відображення об’єкта додавши до нього власні потрібні елементи.

Для зміни об’єктів під час виконання алгоритму можна використати деякі команди: див. презентацію

- встановити наступний образ колекції

- встановити ефект кольору на задане значення

- змінити значення кольору на встановлене значення

- переміститись на задану кількість кроків

- повернутись за часовою стрілкою на задану кількість градусів. (Аналогічна команда існує для повороту проти часової стрілки)

- команда переміщення об’єкта на площині.

Встановлення параметрів значення х, у, та напрямок виводить на екран сцени дані характеристики.

Значення «змінити тло» дозволяє переходити до наступного кадру сцени.

За допомогою значень положення х та у можна створювати різнотипні розгалуження. Наприклад, якщо значення положення по х буде менше ніж 50 тоді будуть виконуватись задані дії.

Поговорили про блоки руху та вигляду, але й блок звуків має також свої команди котрі можна налаштовувати під час виконання алгоритму:

- встановити номер інструмента

- змінити гучність, де від’ємне значення зменшує, а додатне збільшує.

- встановити гучність у відсотковому відношенні

- змінити темп звучання (швидше або повільніше)

- встановити конкретний темп

Проаналізуємо програму на нашій презентації:

Коли натиснуто зелений прапорець переміститись на 20 кроків, якщо значення х буде менше 60 і значення у буде менше -50 тоді зменшити розмір на значення -10.

· Практичне завдання

Створити опрацьований проект переходу дороги по «зебрі». див. презентацію

· подумай над питаннями

1. Назви приклади об'єктів, які можна використати у проектах у середовищі Скретч.

2. Наведи приклади властивостей об'єктів, значення яких можна змінити підчас виконання програми.

Домашнє завдання. Опрацювати вивчений матеріал. Підготуватись до практичної роботи.

Українська мова

13.03. Урок 93-94

Тема: Написання не з прикметниками

Завдання для учнів:*опрацювати **47; *виконати впр. 393,398.

Додаткова інформація:

. Опрацювання таблиці

Разом

Окремо

1. Якщо прикметник без НЕ не вживається і НЕ виступає префіксом: негайний, неугарний, неозорий, незлий.

2. Якщо утворений прикметник з НЕ можна замінити синонімом: нешвидкий – повільний, неохайний – брудний.

3. У складі префіксанедо - , що надає значення неповноти якості: недоладний, недосяжний.

4. У прикметниках, що становлять єдине поняття: незнайомий, несказанний, незрівнянний

1. Якщо до прикметника в реченні є протиставлення : не легкий, а важкий, не сумний, а веселий.

2. Якщо прикметник з НЕ виступає присудком ( між прикметником і НЕ можна вставити є, був ) : туман не густий ( туман не є ( був) густим)

Орфограма

НЕ з прикметниками


Виконання вправ.

1. Прочитайте речення, поясніть орфограму « Не з прикметниками».

1.Хоч і річка невеличка, а береги ламає. 2. Плуг та борона – невелике багатство, та на них увесь світ тримається. 3. Непроханому гостю немита ложка. 4. Розумний і без майна не бідний.

2. Коментоване письмо

Списати, розкриваючи дужки. Пояснити свій вибір за допомогою правила.

(Не)високі будівлі; це дерево (не)високе; його будинок (не)новий, а старий; (не)заможні громадяни; мій брат (не)заможній; (не)гідний учинок; (не)щасний випадок; (не)гайний результат; (не)досяжна мрія; (не)мічний дідусь; рішення (не)справедливе, Маринка (не)охайна.

16.03. Урок 95-96

Тема. Написання - н- і - нн - у прикметниках вч. Габовда Н. Ю.

Завдання для учнів:

1. Опрацювання теоретичного матеріалу з використанням підручника ст. 151-152

2. Виконання вправ 400 (усно), 401 (письмово)

3.Словотворча робота Утворіть і запишіть прикметники за допомогою суфіксів.

Оса, здоровий, осінь, солома, честь, родина, рано, лимон, день, вогонь, туман.

4. Робота з картками.

КАРТКА № 1

Від слів, що в дужках, утворіть прикметники. Складіть і запишіть кілька речень із цими словосполученнями.

(Ячмінь) колос, (стіна) годинник, (туман) ранок, (картина) галерея, (чавун) колесо, (весна) день, (зоря) небо.

КАРТКА № 2

Спишіть, вставляючи потрібні букви. Поставте наголос. Складіть з кількома прикметниками речення (на вибір).

Незрівня(н, нн)ий, невблага(н, нн)ий, несказа(н, нн)ий, незліче(н, нн)ий, нездола(н, нн)ий.

КАРТКА № 3

Вставте пропущені літери, підкресліть орфограму.

Полотня..ий, нездола..ий, орли..ий, стара..ий, ненаста..ий, солом’я..ий, сумлі..ий, водя..ий, вогня..ий, шале..ий, ці..ий, зліс..ий.

КАРТКА № 4

Спишіть слова, вставляючи потрібні букви.

Греча(н, нн)ий, корі(н, нн)ий, букве(н, нн)ий, борошня(н, нн)ий, трав’я(н, нн), пі(н, нн)ий, оборо(н, нн)ий, бето(н, нн)ий, здорове(н, нн)ий, годи(н, нн)ий.

7. Розподільний диктант.

Запишіть прикметники у два стовпчики: 1 – з однією буквою н; 2 – з двома.

Орлиний, солов’їний, кінний, лимонний, блакитний, осінній, цінний, несказанний, незліченний, олов’яний, свячений, денний, шалений.

VII. Домашнє завдання

1. Опрацювати теоретичний матеріал п. 48.

2. Виконати впр. 404 (І, ІІ)

17.03. Урок97-98

Тема. Написання складних прикметників разом і через дефіс

Лінгвістичний практикум

Словниковий диктант

Невгамовний, незабутній; небідний, невисокий; недоречний, недозрілий; не веселий, а сумний; довкола ліс не густий.

До поданих слів доберіть синоніми без не.

Нечистий , недорогий , недалекий , неважкий, неголосний , неглибокий , неговіркий , непростий (складний,мілкий,тихий,мовчазний,легкий,близький,брудний,дешевий)

Тести

Вибрати правильні варіанти відповідей.

1. У прикметників частка не пишеться окремо, якщо:

а) без частки не слово не вживається;

б) є протиставлення;

в) прикметник виступає в ролі присудка;

г) слово можна замінити синонімом без частки не.

2. У якому реченні частка не з прикметником пишеться разом?

а) Щастя Грицькове було не/велике.

б) Аж тепер тільки почув він своє горе, і не/щаслива пригода

стала ясно перед очима.

в) Коли ніч стемніла, долина наповнилась не/значними голосами.

г) На уроках я став не/уважний.

3. У якому слові частка не входить до складу префіксанедо- ?

а) недоступний; б) недобросовісний;

в) недотепний; г) недомовний.

4. Назвати слово, в якому частка не входить до складу кореня:

а) нещадний; б) неуспішний;

в) нетутешній; г) нечемний.

5. З’ясувати, в якому слові частка не виконує роль префікса:

а) нещасний; б) неясний;

в) нетямний; в) нетривкий.

6. Визначити, в якому ряді слів прикметники з часткою не пи -

шуться окремо:

а) не/полярний, не/постійний, не/правдивий;

б) не/порядний, не/озорий, не/однаковий;

в) не/старий, а молодий; не/радий, а сумний; вітер не/помірний;

г) не/правильний, не/обхідний, не/міцний.

Робота з таблицею( опрацювання нового матеріалу)

Правопис складних прикметників

Разом

Через дефіс

1) утворені від складних іменників, що пишуться разом: лісостеповий (лісостеп);

2) утворені від сполучення іменника з прикметником: народнопоетичний(народна поезія);

3) першою частиною є числівник, написаний літерами: семиразовий, дев’ятиповерховий.

1) утворені від складних іменників, що пишуться через дефіс: генерал-губернаторський (генерал-губернатор);

2) утворені від двох, не підпорядкованих одне одному прикметників: мовно-літературний (мовний і літературний);

3) першою частиною є військово-

воєнно-: військово-морський, воєнно-патріотичний;

4) означають відтінки кольорів або поєднання кількох кольорів в одному предметі: темно-зелений, блакитно-синій;

5) означають назви проміжних сторін світу: південно-східний;

6) першою частиною є числівник, написаний цифрами: 7-разовий, 9-поверховий.

Робота з підручником

1. Опрацювання теоретичного матеріалу, *49

  • Творче конструювання

- Утворити від кожної пари слів складні прикметники. Пояснити їх написання.

Чорний і білий, легкі крила, Західна Європа, чотири години, карі очі, чорна земля, сім струн, північ і захід, сільське господарство.

  • Дослідження – відновлення

- Відновити складні прикметники, що означають проміжні сторони світу, а також інші географічні назви. Пояснити їх правопис.

Південь, схід; південь, захід; Східна Україна; північ, захід; Середня Азія; Західна Україна; північ, схід; Біле море.

  • Навчальне редагування

- Прочитати подані прикметники. З’ясувати суть допущених орфографічних помилок. Записати зредаговані слова.

Українопольський, суспільнокорисний, гірко-кислосолодкий, синюваточервоний, сліпо-глухонімий, хитро-мудрий, каро-окий,

індивідуальнобригадний, транс-атлантичний.

VII. Домашнє завдання.

  • Обов’язкове: вивчити теоретичний матеріал підручника про написання складних прикметників разом і через дефіс, виконати вправу411
  • За бажанням: написати міні-твір на тему «Є щось святе в словах «мій рідний край» (Л. Забашта), використовуючи складні прикметники.

19.03. Уроки 99-100

ТЕМА: НАПИСАННЯ ПРІЗВИЩ ПРИКМЕТНИКОВОЇ ФОРМИ

Узагальнення вивченого з теми»Прикметник»

Завдання для учнів:*ОПРАЦЮВАТИ *50, ВИКОНАТИ ВПР.421,422,тести с.160

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ:

Прикметників-власних імен майже не буває,там панують іменники,бо імена-це назви.А ось більшість українських прізвиськ-з походження прикметники.Прізвиська містять багато цікавого : тут і застарілі слова,і буйна фантазія авторів,і вміння виділити в льдині такі риси,які одразу ж характеризують і того,кому дається прізвисько,і тих,хто його дав.Зверніть увагу на такі прізвиська : Рудий,Заїка,Мовчан,Стогній,Чорненький,Красій тощо.В епіграфі уроку наведено слов`янські прізвища неоднакової будови : типово російське прізвище на –ов,-ин (Римський –Корсаков) і українські на –енко(Лисенко),-ич(Леонтович),-ський (Чайковський).Розглянемо походження деяких прикметникових прізвищ:

Чайковський-походить не від назви птаха.а від назви козацького човна- «чайки»

Калиновський,Ольшанський,Потоцький-утворені від географічних назв

Гнатко,Маринівський-від власних імен

Матвійцев,Гриців,Лесів-від чоловічих імен

Кравцов,Приймаков,Якимов-від загальних та власних назв

Треба сказати,що в українській мові прикметникових прізвищ багато – 21,5 %

1.Практична робота

Аналіз прізвищ учнів класу з точки зору їх походження

2.Групова робота

І група-розкажіть,яка музика вас тонізує,заспокоює чи дратує.Запишіть відомі вам прикметникові прізвища відомих музикантів,композиторів,співаків

ІІ група-розкажіть про ваш улюблений фільм (жанр,сюжет,які проблеми підіймаються,хто зіграв головну роль?).Назвіть відомі вам прикметникові прізвища відомих акторів,режисерів.

Виконання тестів с.160

Географія

Урок 1-2. Води суходолу. Річки. Живлення, режим і робота річок.

wym-1584888352723

1.Види поверхневих вод.

2.Що таке річка?

3.Будова річкової долини.

4.Життя річки

-живлення річки;

-режим річки.

Виписати в зошит визначення: витік, гирло, річкова долина, русло, притока, басейн річки, вододіл, режим річки, паводок, повінь, межень, льодостав, льодохід.

Найбільші ріки України і світу знайти на картах атласу.

Вивчити 42-43.

Урок 3-4. Озера. Штучні водойми і болота.

1. Що таке озеро?

2. Поділ озер за утворенням.

3. Поділ озер за стоком і солоністю.

4. Використання штучних водойм.

5. Болото.

wym-1584888489209 wym-1584888523255

Найбільші озера України і світу знайти на картах атласу. Вивчити 44-45.

Урок 5. Підземні води.

1. Типи гірських порід за проникністю води.

2. Класифікація підземних вод.

3. Використання і охорона підземних вод

wym-1584888702949

Вивчити 47. Виписати ключові терміни і поняття (ст.192)

Урок 6. Льодовики

1. Що таке льодовик?

2. Гірські і покривні льодовики.

3. Багаторічна мерзлота.

wym-1584888776049

Вивчити 46. Виписати ключові терміни і поняття (ст.188)

Музичне мистецтво

Урок 1. Соната

1. Працюємо з підручником ( ст. 101-104).

2. Слухаємо музику :

- Л.ван Бетховен «Соната №14» («Місячна»), І ч. https://youtu.be/l-rWj43rWLs

Спробуйте охарактеризувати сонатну форму на прикладі поданих музичних зразків.

3. Повторюємо пісню «Мамині руки» https://youtu.be/uXcrKBEfTWg

Урок 2. Сюїта

Переходимо за посиланням https://talya62.blogspot.com/p/6.html?m=1 (дистанційне навчання 6 клас, сюїта). Працюємо з поданим на сторінці матеріалом.

Всі запитання, які будуть виникати у процесі опанування теми, а також враження від прослуханої музики надсилайте на електронну адресу tania.com2020@meta.ua

Заголовок
Кiлькiсть переглядiв: 214

Коментарi